Polityka prywatności serwisu internetowego MEDYKUJEMY
Informujemy, edukujemy, pomagamy znaleźć wymarzoną pracę i najlepszych pracowników. Robimy to z pasją i pełnym zaangażowaniem. Żeby efektywnie realizować stawiane sobie cele, musimy przetwarzać dane osobowe użytkowników strony, klientów serwisu, uczestników szkoleń czy naszych współpracowników. Niniejszy dokument ma za zadanie przybliżyć użytkownikom serwisu Medykujemy informacje na temat zasad przetwarzania danych, jakie obowiązują w naszej firmie.
Ochrona danych osobowych
Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych oraz Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane dalej RODO.
Administrator danych i kontakt w sprawie przetwarzania danych osobowych
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest MMedykujemy sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie przy ul. Wrońskiej 2, 20-327 Lublin, wpisanej do Rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Lublin Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku VI Wydział Gospodarczy o nr KRS 0001163706, NIP 9462751857, REGON 541264148
2. Administrator nie wyznaczył inspektora ochrony danych, więc we wszystkich sprawach związanych z bezpieczeństwem danych osobowych należy kontaktować się bezpośrednio z ADO, pisząc na adres korespondencyjny ul. Wodociągowa 9e/3, 05-070 Sulejówek, lub na adres e-mail: kontakt@medykujemy.pl.
Cel i podstawa prawna przetwarzania danych
Odwiedzający naszą stronę internetową trafiają na nią w zróżnicowany sposób, poszukując różnych informacji i pozostawiając różne kategorie swoich danych osobowych. Z tego względu istnieje kilka grup celów przetwarzania, a co za tym idzie, także różne podstawy prawne przetwarzania danych.
- 1. Dane osobowe przesłane za pośrednictwem formularza kontaktowego, przetwarzamy w celu udzielenia odpowiedzi/załatwienia sprawy z którą się do nas zwróciłeś/aś i podtrzymania kontaktu. Przetwarzamy je na podstawie przesłanki o której mowa w art. 6 ust. 1 lit. a RODO czyli na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody.
- 2. Dane osobowe użytkowników kursów oraz materiałów udostępnianych przez nas w części serwisu do której wymagane jest logowanie, przetwarzamy na podstawie przesłanki o której mowa w art. 6 ust. 1 lit. b RODO czyli należytego wykonania umowy. Dane te mogą nam również posłużyć do prowadzenia działań marketingowych zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f czyli na podstawie uzasadnionego interesu Administratora Danych Osobowych.
- 3. Dane użytkowników, którzy zdecydują się na korzystanie z odpłatnych usług Medykujemy.pl przetwarzamy na podstawie przesłanek o których mowa w art. 6 ust. 1 lit b, c oraz f RODO czyli na podstawie należytego wykonania usługi, w zakresie rozliczeń z fiskusem na podstawie prawnego obowiązku Administratora Danych Osobowych natomiast w obszarze marketingu bezpośredniego lub ewentualnych roszczeń na podstawie uzasadnionego interesu Administratora.
- 4. Dane osób poszukujących pracy, przetwarzamy na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO czyli na podstawie wyrażonej zgody.
- 5. Wchodząc na naszą stronę internetową, zostawiasz nam swój adres IP oraz dane z plików cookies, które przetwarzamy w celu prowadzenia analiz ruchu na stronie internetowej. Proces ten może nam posłużyć do optymalizacji treści zamieszczanych na stronie lub działań marketingowych. Podstawą prawną przetwarzania tych danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora danych art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
Kategorie danych oraz okres przetwarzania, przechowywania danych osobowych
- 1. Dane osobowe, które zdecydowałeś się nam przesłać za pośrednictwem formularza kontaktowego np.: imię, numer telefonu będą przez nas przetrzymywane do momentu wycofania udzielonej nam zgody na ich przetwarzanie, ustania (wygaśnięcia) celu dla którego zostały pobrane lub przez okres 12 miesięcy od ostatniego kontaktu.
- 2. Dane osobowe z formularzy rejestrujących umożliwiających korzystanie z usług szkoleniowych oraz procedur, przetwarzamy przez okres 36 miesięcy licząc od ostatniego dnia roku, w którym dokonano zakupu usługi lub do czasu wygaśnięcia wzajemnych roszczeń.
- 3. Dane osobowe przekazane nam w celu znalezienia zatrudnienia, przetwarzamy do momentu wygaśnięcia celu przetwarzania to jest do momentu podjęcia pracy lub wycofania zgody przez podmiot danych.
- 4. Dane służące do analizy ruchu na stronie internetowej przetrzymujemy nie dłużej niż 5 lat.
Obowiązek podania danych
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak brak niektórych z nich np. adresu mail uniemożliwi udzielenie odpowiedzi na zadane nam pytanie. Niewypełnienie wymaganych pól formularza rejestrującego, uniemożliwi dostęp do szkoleń , aktualności oraz procedur.
Odbiorcy danych osobowych
Przekazane przez Ciebie dane osobowe pozostają w zasadzie wyłącznie do naszej dyspozycji. W sporadycznych sytuacjach Administrator może je przekazać/powierzyć odpowiednim instytucjom lub partnerom biznesowym. Podstawą prawną takiego działania są przepisy prawa lub odpowiednio skonstruowane umowy powierzenia zapewniające Administratora o bezpiecznym przetwarzaniu tych danych. (Potencjalnym odbiorcą danych jest serwis IT, oraz agencje obsługujące naszą stronę internetową pod kątem marketingu i promocji). Dane osobowe osób poszukujących pracy za naszym pośrednictwem, wyłącznie za ich zgodą będą przekazywane konkretnie wskazanym, potencjalnym pracodawcom.
Przysługujące Ci prawa
- 1. Prawo do wycofania zgody (art. 7 ust. 3 RODO).
- 2. Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych (art. 21 RODO).
- 3. Prawo do usunięcia danych, tzw. „prawo do bycia zapomnianym” (art. 17 RODO).
- dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w których były przetwarzane;
- wycofał określoną zgodę, w zakresie w jakim dane osobowe były przetwarzane w oparciu o jego zgodę;
- wniósł sprzeciw wobec wykorzystywania jego danych w celach marketingowych;
- dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem;
- dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego przewidzianego w prawie Unii lub prawie Państwa członkowskiego, któremu Administrator podlega;
- dane osobowe zostały zebrane w związku z oferowaniem usług społeczeństwa informacyjnego. Pomimo żądania usunięcia danych osobowych, w związku z wniesieniem sprzeciwu lub wycofaniem zgody, Administrator może zachować pewne dane osobowe w zakresie, w jakim przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, jak również do wywiązania się z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego, któremu podlega Administrator. Dotyczy to w szczególności danych osobowych obejmujących: imię, nazwisko, adres e-mail, które to dane zachowywane są dla celów rozpatrywania skarg oraz roszczeń związanych z korzystaniem z usług Administratora, czy też dodatkowo adresu zamieszkania/adresu korespondencyjnego, numeru zamówienia, które to dane zachowywane są dla celów rozpatrywania skarg oraz roszczeń związanych z zawartymi umowami sprzedaży lub świadczeniem usług.
- 4. Prawo do ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO).
- gdy kwestionuje prawidłowość swoich danych osobowych – wówczas Administrator ogranicza ich wykorzystanie na czas potrzebny do sprawdzenia prawidłowości danych, nie dłużej jednak niż na 7 dni;
- gdy przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a zamiast usunięcia danych Użytkownik zażąda ograniczenia ich wykorzystania;
- gdy dane osobowe przestały być niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub wykorzystywane, ale są one potrzebne Użytkownikowi w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
- gdy wniósł sprzeciw wobec wykorzystania jego danych – wówczas ograniczenie następuje na czas potrzebny do rozważenia, czy – ze względu na szczególną sytuację – ochrona interesów, praw i wolności Użytkownika przeważa nad interesami, które realizuje Administrator, przetwarzając dane osobowe Użytkownika.
- 5. Prawo dostępu do danych (art. 15 RODO).
- uzyskać dostęp do swoich danych osobowych;
- uzyskać informacje o celach przetwarzania, kategoriach przetwarzanych danych osobowych, o odbiorcach lub kategoriach odbiorców tych danych, planowanym okresie przechowywania danych Użytkownika albo o kryteriach ustalania tego okresu (gdy określenie planowanego okresu przetwarzania danych nie jest możliwe), o prawach przysługujących Użytkownikowi na mocy RODO oraz o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego, o źródle tych danych, o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu oraz o zabezpieczeniach stosowanych w związku z przekazaniem tych danych poza Unię Europejską;
- uzyskać kopię swoich danych osobowych.
- 6. Prawo do sprostowania danych (art. 16 RODO).
- 7. Prawo do przenoszenia danych (art. 20 RODO).
- 8. W sytuacji wystąpienia przez Użytkownika z uprawnieniem wynikającym z powyższych praw, Administrator spełnia żądanie albo odmawia jego spełnienia niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca po jego otrzymaniu. Jeżeli jednak - z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań – Administrator nie będzie mógł spełnić żądania w ciągu miesiąca, spełni je w ciągu kolejnych dwóch miesięcy, informując Użytkownika uprzednio w terminie miesiąca od otrzymania żądania - o zamierzonym przedłużeniu terminu oraz jego przyczynach.
- 9. Użytkownik może zgłaszać do Administratora skargi, zapytania i wnioski dotyczące przetwarzana jego danych osobowych oraz realizacji przysługujących mu uprawnień.
- 10. Użytkownik ma prawo żądać od Administratora przekazania kopii standardowych klauzul umownych, kierując zapytanie w sposób wskazany w §6 Polityki Prywatności.
- 11. Użytkownikowi przysługuje prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w zakresie naruszenia jego praw do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.
Użytkownik ma prawo do wycofania każdej zgody, jakiej udzielił Administratorowi. Wycofanie zgody nie wpływa na przetwarzanie dokonywane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa przed momentem jej wycofania. Wycofanie zgody nie pociąga za sobą dla Użytkownika negatywnych konsekwencji, może jednak uniemożliwić dalsze korzystanie z usług lub funkcjonalności, które zgodnie z prawem Administrator może świadczyć jedynie za zgodą.
Użytkownik ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania jego danych osobowych, w tym profilowania, jeżeli Administrator przetwarza jego dane osobowe w oparciu o prawnie uzasadniony interes. Jeżeli sprzeciw Użytkownika okaże się zasadny i Administrator nie będzie miał innej podstawy prawnej do przetwarzania danych osobowych, dane osobowe Użytkownika zostaną usunięte, wobec przetwarzania których, Użytkownik wniósł sprzeciw.
Użytkownik ma prawo żądania usunięcia wszystkich lub niektórych danych osobowych, jeżeli:
Użytkownik ma prawo do żądania ograniczenia przetwarzania jego danych osobowych. Zgłoszenie żądania, do czasu jego rozpatrzenia uniemożliwia korzystanie z określonych funkcjonalności lub usług, z których korzystanie będzie się wiązało z przetwarzaniem danych objętych żądaniem. Użytkownik ma prawo do żądania ograniczenia wykorzystania danych osobowych w następujących przypadkach:
Użytkownik ma prawo uzyskać od Administratora potwierdzenie, czy przetwarza dane osobowe, a jeżeli ma to miejsce, Użytkownik ma prawo:
Użytkownik ma prawo do żądania od Administratora niezwłocznego sprostowania dotyczących jego danych osobowych, które są nieprawidłowe. Z uwzględnieniem celów przetwarzania, Użytkownik, którego dane dotyczą ma prawo żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, w tym przez przedstawienie dodatkowego oświadczenia, kierując prośbę na adres poczty elektronicznej zgodnie z § 8 Polityki Prywatności.
Użytkownik ma prawo otrzymać swoje dane osobowe, które dostarczył Administratorowi, a następnie przesłać je do innego, wybranego przez siebie, administratora danych osobowych. Użytkownik ma również prawo żądać, by dane osobowe zostały przesłane przez Administratora bezpośrednio takiemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe.
Mechanizm cookies
1. Strona internetowa WWW.MEDYKUJEMY.PL używa plików cookies. Zapisywane są one na urządzeniu końcowym osoby odwiedzającej witrynę, jeżeli przeglądarka internetowa na to pozwala. Plik cookies zwykle zawiera nazwę domeny, z której pochodzi, swój „czas wygaśnięcia" oraz indywidualną, losowo wybraną liczbę identyfikującą ten plik. Informacje zbierane za pomocą plików tego typu pomagają dostosowywać oferowane przez Administratora produkty do indywidualnych preferencji i rzeczywistych potrzeb osób odwiedzających naszą stronę.
2. Administrator może wykorzystywać pliki cookies do śledzenia statystyk strony (liczba osób odwiedzających, rodzaj systemu operacyjnego i przeglądarki internetowej wykorzystywanej do przeglądania strony, czas spędzony na stronie, odwiedzone podstrony). Do tego celu Administrator może skorzystać z Google Analytics, co wiąże się z wykorzystaniem plików cookies Google LLC, w tym kodów śledzenia. W ramach mechanizmu do zarządzania ustawieniami plików cookies Użytkownik ma możliwość zadecydowania, czy w ramach usługi Google Analytics Administrator będzie mógł korzystać z funkcji marketingowych.
3. Administrator może również skorzystać z narzędzi remarketingowych Google AdWords. Będzie wiązało się to z wykorzystywaniem plików cookies Google LLC dotyczących usługi Google AdWords. W ramach mechanizmu do zarządzania ustawieniami plików cookies Użytkownik może zdecydować czy Administrator będzie mógł korzystać z Google AdWords.
4. Administrator może korzystać z sieci reklamowej Google AdSense. Wiąże się to z wykorzystywaniem plików cookies Google LLC dotyczących usługi Google AdSense. W ramach mechanizmu do zarządzania ustawieniami plików cookies, Użytkownik ma możliwość zdecydowania, czy Administrator będzie mógł korzystać z personalizowanych reklam Google AdSense.
5. Ponad to Administrator korzysta z następujących grup plików cookies: Pliki własne strony internetowej medykujemy.pl służące głównie do prawidłowej ekspozycji strony internetowej, prawidłowego działania wszystkich funkcji dostępnych na stronie. Śledzenia ruchu użytkowników po treści i zakładkach strony. Pliki tej grupy pomagają również w identyfikowaniu preferencji użytkowników naszego serwisu. Pliki grupy facebook (Meta) służące głównie do badania ruchu i statystyk na stronie pochodzących z odnośników zamieszczanych w mediach społecznościowych MMedykujemy sp. z o.o. . Pozostałe pliki służą do profilowania użytkowników strony internetowej. Poprzez odpowiednią konfigurację Twojej przeglądarki możesz w każdym czasie uniemożliwić przechowywanie plików cookies (wyłączyć gromadzenie cookies oraz ich usunięcie). Niektóre funkcje naszej Strony internetowej mogą nie działać, jeżeli wyłączysz korzystanie z plików cookies. Nadal istnienie możliwość wyłączenia analizy przez Google Analytics poprzez włączenie funkcji opt–out–cookies. Możesz zapobiec rejestrowaniu danych zgromadzonych w plikach cookies, a dotyczących korzystania ze Strony internetowej (w tym Twojego adresu IP) przez Google, jak również przetwarzaniu tych danych przez Google, pobierając i instalując wtyczkę do przeglądarki, znajdującą się pod linkiem: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=pl. Możesz również zrezygnować ze spersonalizowanych reklam. Instrukcja wyłączenia znajduje się pod tym linkiem: https://adssettings.google.pl/anonymous
Postanowienia końcowe
1. W serwisie internetowym medykujemy mogą znaleźć się odnośniki do innych serwisów i stron internetowych. MMedykujemy sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za bezpieczeństwo danych osobowych użytkowników, którzy zdecydują się korzystać z tych odnośników.
2. Pytania i wątpliwości w zakresie niniejszej Polityki Prywatności użytkownicy strony Internetowej mogą zgłaszać poprzez adres e-mail: kontakt@medykujemy.pl
3. W przypadku zmiany obowiązującej Polityki Prywatności, odpowiednie modyfikacje powyższych zasad zostaną udostępnione na stronie: medykujemy.pl .